[4] Pomysł na podcast bez słów:

Copywriting i storytelling dla branży edukacyjnej

[4] Pomysł na podcast bez słów:

2 kwietnia, 2025 Pomysł na podcast / kanał 0

Jakiś czasu temu na LinkedIn opublikowałem post o tym, że śniło mi się, że pracowałem dla Marka Jankowskiego. Jaki pomysł przyszedł mi wtedy do głowy? Jak możesz go wykorzystać?

 
 

Oto fragment posta:

Śniło mi się dzisiaj, że pracowałem dla… Marka Jankowskiego.

Marek to legenda świata podcastów i człowiek, który uczy soloprzedsiębiorców, jak rozwijać firmę bez pracowników.

W tym śnie otrzymałem od niego 2 zdania.

Pierwsze było następujące: miałem namówić NIEMOWĘ do nagrywania swojego podcastu.

Wziąłem się więc do pracy.

Powiedziałem mu, że czasami nie trzeba NIC mówić, żeby przekazać słuchaczom to, co ma się do powiedzenia.

I że najważniejsza nie jest nasza historia, tylko TA, która dzięki nam rozegra się w głowach odbiorców.

Dlatego wymyśliłem mu podcast pt. „Cisza, która odbiera mowę”.

Kazałem mu jeździć po świecie i nagrywać chwile CISZY:

– ciszę, kiedy oświadczający się chłopak czeka na odpowiedź dziewczyny

– ciszę, która panuje w metalowej szufladzie kostnicy

– ciszę w kilka sekund po tym, kiedy małe dziecko wreszcie zasnęło

– ciszę, kiedy ptaki w lesie milkną, czekając na burzę

– ciszę, kiedy jego słuchacze przestają oddychać, bo zamierają z wrażenia
 
 

Do czego zmierzam?

Do tego, że podcast to medium dźwiękowe.

A dźwiękiem nie musi być przecież ludzki głos, nie musi być rozmowa.

Wyobraź sobie, że dostajesz mikrofon do ręki i musisz nakręcić odcinek podcastu, ale nie możesz nagrywać żadnych rozmów.

Jedyne, co możesz, to nagrać swój wstęp i zakończenie do tego odcinka.

Jakie dźwięki Cię zainteresują?
 
 

O czym może być taki podcast?

KLIKNIJ I ZOBACZ

 
1. Odgłosy natury
 
Podcast dla firm z branży turystycznej. Każdy odcinek poświęcony byłby innemu środowisku naturalnemu. Można byłoby słuchać takich dźwięków jak szum morza, śpiew ptaków w lesie o świcie, odgłosów burzy, szelestu liści na wietrze, dźwięków pustyni nocą. Autor podcastu opowiadałby o podróżach i podróżowaniu, używając do tego wyłącznie tego typu dźwięków.
 
 
2. Symfonia miasta
 
Podcast dla firm z branży turystycznej (przewodników miejskich). Tutaj na słuchaczy czekałyby nagrania dźwiękowego pejzażu różnych miast lub dzielnic o różnych porach dnia – gwarny targ, spokojny park, nocna ulica, dworzec kolejowy, kawiarnia w porze lunchu. Podcast ukazywałby rytm i charakter miejskiego życia.
 
 
3. Zgadnij, gdzie jestem
 
Podcast kryminalny (detektywistyczny). Odcinki koncentrowałyby się na dźwięku kroków na różnych powierzchniach (drewniana podłoga, śnieg, żwir, mokry asfalt) i w różnych przestrzeniach (pusty kościół, wąska uliczka, wielka hala). Zadaniem słuchacza byłoby odgadnąć, gdzie znajduje się bohater danego odcinka.
 
 
4. Dźwięki codzienności
 
Podcast edukacyjny dla dzieci. Na dzieci czekałyby tutaj nagrania zwykłych, często ignorowanych dźwięków domowych, takie jak gotująca się woda w czajniku, skwierczenie na patelni, tykanie zegara, mruczenie kota, odgłosy pisania na klawiaturze. Podcast uwrażliwiałby słuchaczy na audiosferę ich otoczenia.
 
 
5. Świat zwierząt
 
Podcast dla firm z branży zoologicznej. Każdy odcinek poświęcony byłby jednemu gatunkowi zwierząt lub środowisku (byłyby tam np. odgłosy nocnej dżungli, poranek na farmie, ptasie trele w parku).

 
 

Chcesz poznać więcej szczegółów tego pomysłu?

Zapisz się na newsletter
 
 

Chcesz rozwinąć ten pomysł razem ze mną?

Zobacz:

– kim jestem (kliknij)

– dla kogo pracowałem (kliknij)

– co sądzą o mnie klienci (kliknij)

– i co mogę dla Ciebie zrobić (kliknij).
 
 

A potem napisz do mnie: