[12] Pomysł na rozmowę z klientem:
A konkretnie na to, jak zaprezentować mu efekty swojej pracy.
Punkt wyjścia
W mojej branży z reguły wygląda to zawsze tak samo.
Najpierw klient zamawia tekst / grafikę / muzykę / program itp. A potem freelancer mu to dostarcza, często drogą mailową.
Następnie czeka z bijącym sercem na odpowiedź klienta. Czeka, bo nigdy nie wie, czy to, co stworzył, zarezonuje z odbiorcą.
Często klient ma zupełnie inną wizją i trudno freelancerowi się w nią „wstrzelić”.
W zasadzie nie ma tu miejsca na żadne innowacje.
W zasadzie…
Pomysł, który zawsze działa
Jeśli chcesz, żeby klient zrozumiał Twoje intencje, pomysły, tok rozumowania, pokaż mu całą drogę „od pomysłu do przemysłu”.
Ubierz to w formę opowieści (oczywiście nie przesadzaj z opisami przyrody 🙂
Napisz po kolei: jak zacząłeś, co było po drodze, na jakie przeszkody natrafiłeś, jak sobie z nimi poradziłeś itd.
Opisz, co dokładnie chciałeś osiągnąć, używając danego słowa, koloru, kodu, motywu czy czegokolwiek innego.
Bądź najlepszym obrońcą dla swojego dzieła.
Jak to zrobić?
Jeśli nie wiesz, jak do tego podejść, napisz do mnie.
A jeśli wiesz, to pewnie widzisz tutaj pomysł na ciekawą usługę.
Na usługę, którą możemy zrobić razem 🙂