[11] Pomysł na agencję wywiadu:

Copywriting i storytelling dla branży edukacyjnej

[11] Pomysł na agencję wywiadu:

15 kwietnia, 2025 Pomysł na firmę 0

Ale nie taką, jak myślisz.

 
 

Punkt wyjścia

Z tą agencją wywiadu to oczywiście żart.

Nie chodzi o firmę zatrudniającą tajnych agentów.

Chodzi o działalność, której rdzeniem jest prowadzenie wywiadów.

Choć muszę przyznać, że w moim pomyśle pojawiają się „misje niemożliwe” 🙂
 
 

Pomysł

Ile pieczeni można upiec na jednym ogniu, przeprowadzając wywiad z przedsiębiorcą?

Sporo.

Ta forma to prawdziwe win-win-win, bo wygrywają w niej wszystkie strony:

– rozmówca zyskuje czas i miejsce na swoją reklamę

– właściciel medium / osoba przeprowadzająca wywiad przyciąga uwagę widzów

– widzowie / czytelnicy / słuchacze zyskują dostęp do interesujących informacji

Nic więc dziwnego, że miejsc, w których można przeczytać, a przede wszystkim obejrzeć wywiad, jest w internecie prawdziwe zatrzęsienie.
 
 

Gdzie tu innowacja?

Przyszedł mi do głowy pomysł na firmę, której rdzeniem (lub częścią działalności) byłoby przeprowadzanie wywiadów z przedsiębiorcami.

Ale nie z tymi, którzy już działają od x lat, bo w tej niszy panuje mordercza konkurencja.

Tylko z tymi, którzy albo zupełnie zaczynają swoją przygodę z biznesem, albo robią do niej swoje drugie podejście.
 
 

Dlaczego warto?

Po pierwsze dlatego, że w ten sposób rozmówca może pokazać się światu.

Może publicznie zaprezentować swój pomysł na biznes, produkt, usługę.

Tym bardziej, że taka „agencja wywiadowcza” oferowałaby również dystrybucję treści w internecie.

Dzięki temu przedsiębiorca ma od razu przetarty szlak w mediach społecznościowych.

Nie musi zaczynać totalnie od zera.

Dobrze poprowadzony wywiad ma szansę wykręcić spore zasięgi.

W efekcie przedsiębiorca zyskuje minimalną rozpoznawalność potrzebną do tego, by zacząć zapraszać ludzi np. do swojego newslettera czy innych kanałów.

W ten sposób „misja niemożliwa”, jaką jest wybicie się w mediach społecznościowych przez debiutanta, przestaje być aż tak niemożliwa.

To nie wszystko.

Dzięki odpowiednim pytaniom może on jeszcze raz na spokojnie przeanalizować swój pomysł na działalność (i jej reklamę) i nanieść niezbędne poprawki. W efekcie: uniknąć wpadnięcia na potencjalną minę.

Tym bardziej, że taka agencja oferowałaby pomoc również w tym zakresie.
 
 

Chcesz rozwinąć ten pomysł razem ze mną?

Jestem zawodowym copywriterem i storytellerem.

Pracowałem dla firm takich jak Twoja,

pisząc dla nich skuteczne teksty marketingowe.

Od 13 lat klienci wystawiają mi entuzjastyczne opinie.
 
 

Napisz do mnie:

KLIKNIJ

     
     

    Chcesz czytać więcej takich tekstów?

    Zapisz się na newsletter:
     
    KLIKNIJ